Ny kund? Vi bjuder på första månadshyran

Ny kund? Vi bjuder på första månadshyran

En affärsmodell
som gynnar er.

Genom att binda upp kunder i tre år är det viktigaste för ett traditionellt leasingbolag inte att de vunnit en kund. Det viktigaste blir efter tre år när de säljer bilen din bil och tjänar mycket pengar. Eftersom det kostar mycket pengar att anställa och utbilda servicepersonal, är detta ingen prioriteringsfråga, då det inte speglar branschens affärsmodell. När du då får problem eller är behov utav hjälp, skjuts problemen på andra. Resultatet av detta blir att missnöjda kunder byter till ett annat leasingbolag och således byter företagen kunder med varandra. Vi har sett problematiken med våra egna ögon, och vi såg att det är något vi vill förändra.

Vi har skapat en mer rättvis affärsmodell som bygger på att vi vill ge den servicen kunder förtjänar att få, samt ge tillbaka hälften av försäljningsvinsten till våra kunder. På så sätt visar hur vi värdesätter kundnöjdhet mer än en vinst – då vi tror att en nöjd kund är en återkommande kund. Billeasing har funnits länge men någonstans på vägen har det gått snett. Allt vi var tvungna att göra var att hitta rätt väg igen. Så vi startade Optilease.

Hjälp inom sekunder,
när skadan är framme.

Nedan visar vi ett exempel på hur smidigt det är när din leasing bil är med om en olycka. Med ett skrytsamt leende på läpparna vill vi berätta att det tog totalt 1 minut för Alexander att få sitt ärende slutfört.

Dags för bilservice? 
Vi sköter allt!

Genom att erbjuda vår boka, hämta, lämna service tar vi bort det tråkiga med bilägandet. Vi ordnar allt från att boka tid, hämta upp din bil, lämna ersättningsbil och lämnar tillbaka din bil när servicen är klar. 

Dags för däckbyte? 
Vi ordnar det på plats!

Genom att erbjuda vår boka, hämta, lämna service tar vi bort det tråkiga med bilägandet. Vi ordnar allt från att boka tid, hämta upp din bil, lämna ersättningsbil och lämnar tillbaka din bil när servicen är klar. 

Scroll to Top